

Kobaltowy księżyc
12 x 12 x 3 cm
szkło, żywica
2023

Kosmiczny błękit
12 x 15 x 3 cm
żywica, silikon
2023

Kosmiczny pejzaż I
80 x 40 x 8 cm
drewni polichromowane, rurki pcv
2023

Kosmiczny pejzaż
70 x 40 x 5 cm
blacha miedziana patynowana
2023

Presure 1
50 x 50 x 2 cm
blacha miedziana
2017

Presure 2
50 x 50 x 2 cm
blacha miedziana
2017
50 x 50 x 2 cm
blacha miedziana
2017

Presure 4
50 x 50 x 2 cm
blacha miedziana
2017
50 x 50 x 2 cm
blacha miedziana
2017

Telescop - Super Nowa
15 x 15 x 2 cm
mosiądz, żywica
2023
15 x 15 x 2 cm
mosiądz, żywica
2023

Teleskop
68 x 34 x 1 cm
żywica, szkło

Transformacje
21 cm
brąz, blacha stalowa
2021

Wewnętrzny chaos
17 x 2 cm
drut miedziany, szkło
2023

XXX.XII.MMXX
20 x 8 cm
szkło, miedź patynowana
2022

Z cyklu Ecclesia eucharistia
13,8 cm
brąz patynowany
2020

Z cyklu Ecclesia eucharistia
16,8 cm
brąz patynowany
2020

Zarzewie
20 x 4 cm
szkło, mosiądz
2022
“Materią tkane”
Sławomir Biernat
rzeźba
Urodzony w 1977 r. w Zamościu. W latach 1992–1997 uczeń Liceum Sztuk Plastycznych im. Bernarda Morando w rodzinnym mieście. Od 1998 r. student Wydziału Konserwacji i Restauracji Dzieł Sztuki Akademii Sztuk Pięknych im. Jana Matejki w Krakowie. Dyplom obronił w 2004 r. w Pracowni Konserwacji Kamienia u prof. Ireneusza Płuski. W 2002 r. uzyskał stypendium Socrates Erasmus, studiując w Accademia di Belle Arti Aldo Galli di Como (Włochy). W latach 2002–2006 był studentem Wydziału Rzeźby ASP w Krakowie, gdzie w 2006 r. obronił dyplom z wyróżnieniem w Pracowni Rzeźby prof. Józefa Sękowskiego. Od 2009 r. asystent w Pracowni Rysunku Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie, a od 2017 r. asystent w Pracowni Rzeźby obydwu prowadzonych przez dr hab. Ewę Janus, prof ASP. W 2018 r. obronił pracę doktorską pt. Metaobrazy miasta, której promotorką była prof. ASP, dr hab. Ewa Janus. Od 2019 r. prowadzi Pracownię Medalierstwa i Małej Formy Rzeźbiarskiej w krakowskiej ASP. Należy do Polskiego Stowarzyszenia Sztuki Medalierskiej, oraz do FIDEM Międzynardowego Stowarzyszenia Medalierów.
Od Autora:
Wystawa prezentuje prace powstałe w różnym przedziale czasowym. Jest to moje laboratorium form reliefowych rozumianych szeroko, gdzie kładziony jest akcent na różnorodny wachlarz rozwiązań materiałowych. Prezentowane prace płaskorzeźbione mają jeden wspólny mianownik, natomiast treści zawarte w nich zawierają odpowiedzi na kilka tematów analizowanych przeze mnie w projektach na przestrzeni ostatnich 6 lat. Użycie w pracach tworzyw takich jak szkło czy żywica, nacechowanych przeźroczystością, to bezpośrednie oddziaływanie na widza, ma za zadanie zdematerializować i podjąć próbę poczucia lekkości. To zderzenie w metaforze dwóch światów: iluminacji ciał niebieskich, gdzie jedno spojrzenie przepełnione fizyczną materią, zestawione jest z próbą uchwycenia odmiennych skojarzeń wobec substancji drugiego. Sięganie po technologie, nie będących kojarzonych z tradycją odlewnictwa, zwiększają paletę przekazu moich środków artystycznych, prowokują odkrywanie nowych dla mnie definicji obiektu reliefowego.