ESTETYKA Z ELEMENTAMI PSYCHOLOGII POSTRZEGANIA
Filozof i historyk sztuki; okazjonalnie krytyk sztuki i kurator wystaw; wiceprezes Stowarzyszenia Artystycznego Otwarta Pracownia w Krakowie.
Autor książki Estetyka pragmatyczna – projekt otwarty (2012). Redaktor monografii Transacting Aesthetics (2015), Nie tylko kreacja… Dzieło sztuki jako narzędzie badawcze, XI tomu czasopisma „Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis Studia de Arte et Educatione: (2016). Współredaktor tomu #Dziedzictwo i odpowiedź w sztuce współczesnej / #Heritage and response in contemporary art (2018, wraz z Ł. Murzynem, R. Solewskim i B. Stano).
Przetłumaczył na język polski:
R. Shusterman,Świadomość ciała. Dociekania z zakresu somaestetyki (2010, wraz z W. Małeckim),
A. Berleant, Wrażliwość i zmysły. Estetyczna przemiana świata człowieka (2011).
Zainteresowania badawcze: ucieleśnienie, percepcja, widzenie i poznawczość w sztuce z punktu widzenia neuronauk i nauk kognitywnych, a także metodologia art based research.
Autor książki Estetyka pragmatyczna – projekt otwarty (2012). Redaktor monografii Transacting Aesthetics (2015), Nie tylko kreacja… Dzieło sztuki jako narzędzie badawcze, XI tomu czasopisma „Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis Studia de Arte et Educatione: (2016). Współredaktor tomu #Dziedzictwo i odpowiedź w sztuce współczesnej / #Heritage and response in contemporary art (2018, wraz z Ł. Murzynem, R. Solewskim i B. Stano).
Przetłumaczył na język polski:
R. Shusterman,Świadomość ciała. Dociekania z zakresu somaestetyki (2010, wraz z W. Małeckim),
A. Berleant, Wrażliwość i zmysły. Estetyczna przemiana świata człowieka (2011).
Zainteresowania badawcze: ucieleśnienie, percepcja, widzenie i poznawczość w sztuce z punktu widzenia neuronauk i nauk kognitywnych, a także metodologia art based research.