Odbicie pod kątem 200x120cm olej na płótnie 2018


Odbicie 200x50cm olej na płótnie 2019


Struny 110x180cm olej na płótnie 2021



Szpaler 110x180cm olej na płótnie 2021


Wschody i zachody 120x200xm olej na płótnie 2021


”Podróże punktu” - malarstwo








Pracę nad obrazem zaczynam od punktu, którego bieg reaguje na to, co dzieje się w otoczeniu. Odbija się od krawędzi obrazów i brzegów płaszczyzn, które sam wyznaczył. Podróż punktu przebiega na wierzchu i jest celowa, ma ambicje zbudowania relacji, napięcia. Mechaniczno-czułe proste, które wyznacza są śladem jego wędrówki naznaczonej doświadczeniem wydeptanych ścieżek, które co raz trudniej nazwać ścieżkami, przypominają już raczej plac z piaskiem wbitym w ziemię tak głęboko, że odbija się w nim niebo.

 
Juliusz Kosin
malarstwo - "Podróże punktu" 
Urodzony: 30.06.1989, Częstochowa
ASP Kraków, Wydział Malarstwa, 2008-2013
Zatrudniony jako asystent w Pracowni Struktur Działań Przestrzennych i Barwy oraz w II Pracowni Rysunku i Malarstwa na Wydziale Architektury Wnętrz. Członek Stowarzyszenia Otwarta Pracownia.

Wystawa towarzyszy 3. Krakowskim Spotkaniom Artystycznym 2022 - TERYTORIA
ZPAP Kraków

Pejzaż abstrakcją

W malarstwie Juliusza Kosina proces stopniowego oddalania się od realistycznego obrazowania natury odgrywa rolę znaczącą. Nacisk należałoby postawić jednak na przymiotnik: stopniowy, bo w jego obrazach związki z otaczającym światem są wciąż czytelne. Artysta mógłby chyba powtórzyć za Tadeuszem Dominikiem, że w pracowni powstaje uogólnienie, skrót, ale wrażenia, które pobudzają do malowania związane są z naturą. Pojęcie natury rozumiane jest przez niego szerzej niż tylko jako doświadczenie lokalnego krajobrazu. Fascynują go zarówno zjawiska, które możemy zaobserwować na ziemi, jak i nieskończoność kosmosu, energia i dynamika układów planetarnych. Choć nie maluje postaci, odwołuje się do  uniwersalnego, ludzkiego poczucia znikomości naszej egzystencji w zetknięciu z potęgą wszechświata. Wrażenie to osiąga z jednej strony mocnymi, zgeometryzowanymi bryłami elementów krajobrazu, przytłaczającymi w swojej surowości. Z drugiej zaś, stosowaną przez siebie kolorystyką, przekonywująco udowadniając, że kolor jest dla niego jednym z najważniejszych elementów ekspresji. Czasami sięga więc po intensywne, głębokie czerwienie i żółcienie, sugerujące stan zagrożenia, kiedy indziej preferuje chłodne barwy, obrazujące jak gdyby moment po katastrofie, niemal kosmiczny, nierzeczywisty pejzaż.

W budowaniu jego wizji natury, pomocne są też formaty prac. Niekiedy mają charakter klasycznych, „pocztówkowych” prostokątów, choć coraz częściej artysta sięga po nietypowe kształty płócien, przywodzące na myśl rozmaitość struktur występujących w naturze. Równocześnie, dominacja motywów geometrycznych jakimi się posługuje, obecnymi „wewnątrz” i wychodzącymi „na zewnątrz” jego prac, zdradza chęć zaprowadzenia ładu, ujarzmienia wszechświata, odwieczne, choć niemożliwe do zrealizowania pragnienie.

                                                           Agnieszka Jankowska-Marzec





  ㅁ PROJEKTOWANIE ARCHITEKTURY WNĘTRZ  PROJEKTOWANIE MEBLI  PROJEKTOWANIE EKSPOZYCJI I SCENOGRAFII PRZESTRZENI PUBLICZNYCH  SZTUKA PROJEKTOWANIA   SZTUKI PIĘKNE   NOWE MEDIA   PROJEKTOWANIE TKANINY I UBIORU   LABORATORIA  WARSZTATY
  ㅁ PROJEKTOWANIE ARCHITEKTURY WNĘTRZ  PROJEKTOWANIE MEBLI  PROJEKTOWANIE EKSPOZYCJI I SCENOGRAFII PRZESTRZENI PUBLICZNYCH  SZTUKA PROJEKTOWANIA   SZTUKI PIĘKNE   NOWE MEDIA   PROJEKTOWANIE TKANINY I UBIORU   LABORATORIA  WARSZTATY
Wydział Architektury Wnętrz Akademii Sztuk Pięknych im. Jana Matejki w Krakowie
ul. Syrokomli 21, 30-102 Kraków

︎︎︎ARCHITEKTURA@ASP.KRAKOW.PL

Wydział Architektury Wnętrz Akademii Sztuk Pięknych im. Jana Matejki w Krakowie kształci w różnych dziedzinach projektowych, takich jak: projektowanie architektury wnętrz, projektowanie mebli i elementów wyposażenia wnętrz, design oraz projektowanie przestrzeni ekspozycyjnych.
Wydział Architektury Wnętrz  ASP Kraków 2025